سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبز مثل طبیعت

چقدر به محیط زیست اهمیت میدهید؟

یکی از مشکلات رایج شهرنشینی مسائل زیست محیطی است که با وجود حساسیت های اخیر در زمینه محیط زیست نه تنها اثرات مخرب انسانی کاهش نیافته، بلکه مسایل حاد و دشواری مانند آلودگی شدید هوا، نازک شدن لایه ازن، پدیده گلخانه ای و اثرات متعددی ناشی از این پدیده ها ایجاد شده است . احداث ساختمانهای سبز یا ساختمانهای سازگار با محیط زیست می تواند راهکاری مناسب با هدف مدیریت مناسب ساخت و ساز، کاهش آلودگی های ناشی از مصرف سوخت فسیلی باشد.

تحقیقات نشان میدهد عایقبندی مناسب در و پنجره ها حدود 48 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری میکند.بیشترین میزان گرما و سرمای تولید شده در خانه از طریق درزهای پنجره‌ها و شکاف درها خارج می‌شوند به همین دلیل هم آمار اتلاف انرژی در این قسمت بالاترین رتبه را دارد.

چند نمونه از خانه های دوستدار محیط زیست را با هم ببینیم:

یک معمار ایتالیایی به نام Giancarlo یک خانه شناور سازگار با محیط زیست طراحی نموده است. 98 درصد از ساختار این خانه ازمواد بازیافتی استفاده شده است ضمن بیان این نکته که سقف آن به طور کامل از سلول های خورشیدی تشکیل شده است.

بهینه سازی مصرف انرژی

«عمارت مجلل خورشید و ماه» (Sun-Moon Mansion) در چین یکی از بزرگترین بناها در سطح جهان است که می‌تواند از نور خورشید، انرژی تولید کند. این مجموعه توسط مهندس معروف چینی «مینگ هوانگ» (Ming Huang) طراحی و ساخته شده است.

 

بهینه سازی مصرف انرژی